Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Vedr. SU loft

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Vedr. SU loft

Indlægaf Benno » ons dec 04, 2019 9:56 pm

Hej, jeg står i den heldige situation at jeg har haft mulighed for at købe min egen andelslejlighed, hvor jeg lejer det ene af værelserne ud. Derudover er jeg også heldig at have et godt betalt job ved siden af mit studie.

Her kommer mit spørgsmål så:

Jeg skal udregne hvor meget jeg må tjene i år for at beholde min SU, hvilket jeg har gjort gennem SU's hjemmeside og kommet frem til at jeg må tjene 13.375Kr før skat hver måned. Jeg er dog i tvivl om de penge jeg får fra min lejer tæller som indkomst i dette regnestykke? De penge min lejer betaler går til huslejen og regninger og derfor ikke som sådan nogen penge jeg "tjener".

Håber der er nogen der kan være behjælpelige med dette.

Bh.

Ben
Benno
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons dec 04, 2019 9:46 pm

Re: Vedr. SU loft

Indlægaf Rikke - frivillig » tirs dec 10, 2019 7:16 pm

Hej Benno.

Der er, som du selv siger, satser fra SU-styrelsen ift. regler om, hvor meget man må tjene ved siden af sin SU.
SU.dk har en regnemaskine, hvor man kan udregne sit årsfribeløb, men jeg vil anbefale dig, at du ellers kontakter SU-styrelsen for at være helt sikker på, hvad og hvor meget du skal regne med i fribeløbet ift. din indtægt fra udleje af værelser.

Fortsat held og lykke med studiet-)

Bedste hilsner
Rikke - frivillig hos Sociale Rettigheder
Rikke - frivillig
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: man nov 25, 2019 2:13 pm

Re: Vedr. SU loft

Indlægaf Sflk » fre aug 28, 2020 6:06 pm

Hej Benno,
Fandt du ud af om lejeindtægt reducere dit fribeløb for hvad du må tjene ved siden af din SU?

Mvh.
Lars
2010 4939
Sflk
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre aug 28, 2020 6:02 pm


Tilbage til Juridisk forum til kontanthjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster