Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

modregning (pga. virksomhed) i ressourceforløbsydelse

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

modregning (pga. virksomhed) i ressourceforløbsydelse

Indlægaf stupid » man jan 29, 2018 9:29 am

Hejsa allesammen :)

Jeg har en virksomhed ved siden af mit normale 7-16 job :) - Den virksomhed lavede et overskud i 2016, på x antal kroner.

Nu har jeg været sygemeldt i 9 måneder og er pt. på ressourceforløbsydelse, nu skriver kommunen pludselig at de kan se på min SKAT, at jeg har haft overskud i virksomhed (2016), og derfor skal betale 1/12 af mit overskud tilbage, i hver måned - eller der skal modregnes)
(Jeg blev syg i april 2017)

1. Vil det sige, at fordi jeg havde en "plus virksomhed" i 2016, så kan jeg ikke få noget udbetalt i sygedagpenge /ressourceforløbsydelse ??

2. Hvad så når 2017 bliver opgjort offentlig til SKAT? - Går de så ind og justere igen?

3. Hvorfor gør de det?


På forhånd mange tak.

/En frustreret mand - der ikke forstår det offentlige :)
stupid
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: man jan 29, 2018 9:11 am

Re: modregning (pga. virksomhed) i ressourceforløbsydelse

Indlægaf Louise Schelde » lør feb 10, 2018 11:42 pm

Kære Stupid,

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål. Men jeg prøver at svare alligevel.

Indtægter i forbindelse med udbetaling af ressourceforløbsydelse modregnes. Altså indtægter i forbindelse med.

Hvad du har af formue eller hvad din ægtefælle har af formue eller indtægt i øvrigt har ikke betydning for din udbetaling af ressourceforløbsydelse.

Jeg vil anbefale dig, at anmode om en skriftlig afgørelse vedlagt en klagevejledning.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron