Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Sygedagpenge efter sygemelding fra revalidering

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Sygedagpenge efter sygemelding fra revalidering

Indlægaf cubestereo120 » søn maj 27, 2018 8:28 am

Hej
Jeg har ikke været i arbejde siden mar. 16 hvor jeg blev sygemeldt med henblik på revalideringsafklaring. Maj 17 blev sagen afklaret og jeg startede på en videregående uddannelse i sep. 17. Jeg har nu måttet opgive uddannelsen og det skal afklares om en anden revalideringsplan kan lægges.


Hvis jeg bliver nødt til at sygemelde mig fra selve revalideringen (med henblik på flex-job-afklaring), opfylder jeg som jeg ser det ikke beskæftigelseskravet for at få sygedagpenge, men der er en række andre punkter jeg opfylder.

Kan en revalidering som jo er på fuld tid betragtes betragtes som tilknytning til arbejdsmarked så man er sygedagpengeberettiget?.........
cubestereo120
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn maj 27, 2018 8:13 am

Re: Sygedagpenge efter sygemelding fra revalidering

Indlægaf Louise Schelde » tirs jul 03, 2018 3:55 pm

Kære Cubestereo,

For at være berettiget til sygedagpenge skal du opfylde kriterierne herfor. Også i forbindelse med sygemelding fra revalidering. Det vil sige, at du skal være uarbejdsdygtig pga egen sygdom og opfylde beskæftigelseskravet. Vær opmærksom på, at revalidering kan forlænges pga sygdom af kortere varighed. Såfremt revalideringsplanen pga sygdom ikke længere er realistisk, vil sygemelding dog kunne blive aktuel og er således en mulighed, såfremt du opfylder kriterierne.

Såfremt du opfylder kriterierne, herunder beskæftigelseskravet, men fx har opbrugt retten til sygedagpenge vil du være berettiget til jobafklaringsforløb med udbetaling af ressourceforløbsydelse.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster