Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

vedr. partshøring

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

vedr. partshøring

Indlægaf sus.schiller » tirs aug 21, 2018 4:39 pm

Hej,
Jeg vil meget gerne vide, om man får karantæne, så man ikke kan få kontanthjælp, hvis man selv siger sit job op. Jeg er 63 år og bliver folkepensionist, når jeg er 66,5 år.
Mvh Sus
sus.schiller
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs aug 21, 2018 4:28 pm

Re: vedr. partshøring

Indlægaf D.F. » tors sep 06, 2018 10:33 am

Selv om det ikke er mit site, hvor du formodentligt søger kvalificeret juridisk svar, kan jeg da svare dig erfaringsmæssigt.

Citat: "Jeg vil meget gerne vide, om man får karantæne, så man ikke kan få kontanthjælp, hvis man selv siger sit job op."

Nej, ikke nødvendigvis.

Nu ved jeg godt at følgende kan være en tolkning fra din sagsbehandlers side - men kan du begrunde en nødvendig opsigelse, får du ikke automatisk en karantæne.


Min praktiske erfaring er at der er en fornuftig sammenhæng mellem, hvor stor en belastning kan/må være i forbindelse med et arbejde, sammenlignet med en beskyttelse af eksempelvis det offentliges ydelser.

Jeg kender ikke grunden - den har du ikke angivet.

Men det bedste råd i første omgang er at tage en samtale med din sagsbehandler - lægge alle kort på bordet, og kun derved kan du få en vurdering på forhånd ... inden du befinder dig i situationen.

Jeg har foretaget opsigelse af job med løntilskud, begrundet i manglende sikkerhedsbeskyttelse omkring et arbejde og arbejdsgivers uvilje til at anskaffe dette værn.

Jeg har efterhånden også sagt en stor del praktikker fra før tid. Jeg har kunnet begrunde min utidige fratræden og fået medhold hver eneste gang.

Vi er ikke forpligtede som kontanthjælpsmodtagere til at lade os ødelægge - hverken fysisk eller psykisk.

Men tag en samtale med din sagsbehandler - så kender du konsekvenserne på forhånd.

Mvh.
D.F.
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør sep 01, 2018 3:59 am


Tilbage til Juridisk forum til kontanthjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron