Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Dagpenge efter bacheloruddannelse

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Dagpenge efter bacheloruddannelse

Indlægaf Poul Hansen » søn jan 26, 2020 1:40 pm

Hej

Jeg er i den situation, at jeg er på pause et halvt mellem bachelor og kandidaten, da der kun er sommerstart.

Men jeg har ingen indtægt i februar måned, da jeg ikke har fået min sidste karakter endnu. Jeg kan ikke søge om dagpenge i følge min a-kasse før jeg fået det. Og nu begynder vi ligesom at nærme os afslutningen på denne måned, derfor kan jeg ikke nå optjene dagpenge nok til at f.eks. betale husleje og lign.

Jeg har været medlem af a-kassen i over et år, og har ingen karanstid.

Kan det virkeligt passe at reglerne er sådan? - jeg synes ikke det giver meget mening at være medlem af a-kasse, der ikke kan hjælpe til i en måned man står uden indtægter.

Jeg er blevet henvist til søge enkeltydelser og kontanthjælp, men der er man heller ikke klar i spyttet. Dette arbejder jeg dog stadig på.

Men hvad skal jeg gøre? - det koster mig utroligt mange penge, at universitet tager sin gode tid on at give mig mine afsluttende karakterer på min bacheloruddannelse.
Poul Hansen
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn jan 26, 2020 1:36 pm

Re: Dagpenge efter bacheloruddannelse

Indlægaf Pendragon » tors jul 02, 2020 2:08 pm

Vær hilset! Jeg mener, at det er nødvendigt at være meget obligatorisk i spørgsmål, der vedrører banken, pengene og gælden. Jeg brugte tjenesten engang. inkasso - for at få pengene tilbage til tiden. Det er godt, at rigtige professionelle arbejder der.
Pendragon
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs jun 30, 2020 5:11 pm

Re: Dagpenge efter bacheloruddannelse

Indlægaf Rikke - frivillig » ons aug 19, 2020 8:05 pm

Kære Poul.

Man kan, efter endt uddannelse, ansøge om kontanthjælp hos Jobcentret, hvor du vil kunne opnå ydelse fra dag 1, indtil det er endelig afklaret, hvornår du vil være berettiget til udbetaling af dagpengene. Når din udbetaling af dagpenge starter, vil din kontanthjælpsydelse- og sag blive afsluttet.

Bedste hilsner
Rikke - frivillig hos Sociale Rettigheder
Rikke - frivillig
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: man nov 25, 2019 2:13 pm


Tilbage til Juridisk forum til dagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster