Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Slut med sygedagpenge

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Slut med sygedagpenge

Indlægaf ritahanne » man apr 28, 2014 2:06 pm

Hej. Jeg er gået ned med stress og dep. og angst. for 8 år siden og har være under revalideringen i en periode, syg igen og har så haft arbejde et par timer om dagen. Har været arbejdsløs i nogle mdr. Er nu helt ned igen og har være det i snart 1 år igen.
Jeg slutter med mine sygedagpenge pr. 31 maj. Hvis jeg nu ikke bliver forlænget, og skal på kontant hjælp, som jeg så ikke kan få, pga. min mand har arbejde.
Kan jeg så få hjælp efter d. 1 Juli 2014 . ??

Der er måske snakket om at jeg skal på Flex job, men hvornår jeg kan komme det ved jeg ikke kan jeg selv gøre noget eller er det kommunen der henviser mig til det.??
Hilsen Ritahanne.
ritahanne
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: man apr 28, 2014 1:57 pm

Re: Slut med sygedagpenge

Indlægaf Louise Schelde » man maj 05, 2014 5:03 pm

Kære Rita Hanne,

Reglerne om den nye sygedagpengemodel gælder for personer der modtager sygedagpenge på tidspunktet, hvor lovændringerne træder i kraft. Det vil sige modtager sygedagpenge på dagen den 01. juli 2014 og derefter. Såfremt du ikke modtager sygedagpenge på dette tidspunkt, vil du ikke være omfattet af reglerne.

I forhold til din sygedagpengesag og eventuelle fleksjob, vil jeg anbefale dig, at du forhører din sagsbehandler ved kommunen om en konkret afgørelse omkring fleksjob eller eventuelt ressourceforløb.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron