Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Uddannelse /revaldering

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Uddannelse /revaldering

Indlægaf ras.anette » ons sep 10, 2014 8:49 am

Jeg ved ikke hvor jeg skal stille mit spørgsmål under, så prøver her.
Jeg har fået en depression pga mit job og er lige nu på revaldering. Jeg har været på revaldering i snart 1 år og før det var jeg på syge/dagpenge i et år. Lige nu er jeg i nr 2 arbejdsprøvning og er oppe på 22 timer og ved ikke om jeg kan klare ret mange timer mere end det. Jeg er 55 år og praktikken er i en guldsmed som meget gerne vil have mig i lære, som butiksguldsmed, hvis kommunen vil yde tilskud til det, men det lyder ikke som om min kommune har tænkt sig det.
Sagsbehandeleren siger at jeg så "bare" skal i voksenlære, men det kan jeg slet ikke leve for, det går lige med nød og næppe på revalderingsydelse.
Jeg har før jeg blev syg, haft en indtægt på 33000 kr før skat om måneden og aldrig i hele mit liv været i kontakt med systemet, så jeg føler mig virkelig på dybt vand her og kan intet overskue, af mine rettigheder, da slet ikke nu jeg har fået en depression.
Jeg kommer med sikkerhed ikke tilbage til mit eget fagområde.
Hvilke rettigheder har jeg ?
Syntes ikke jeg kan læse mig til nogle ordentlige retningslinier nogle steder.
Vh Anette
ras.anette
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons aug 13, 2014 1:56 pm

Re: Uddannelse /revaldering

Indlægaf Louise Schelde » søn sep 21, 2014 7:39 am

Kære Anette,

Hvad er formålet med din nuværende revalidering og hvad er det konkrete mål og tidsperspektiv? Ud fra det du skriver forestiller jeg mig, at din plan skal revideres, spørgsmålet er bare, hvad indholdet skal være. Der er forskellige muligheder alt afhængig af din nuværende plan og din situation i øvrigt.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm

Re: Uddannelse /revaldering

Indlægaf ras.anette » man sep 22, 2014 7:28 pm

Hej Louise
i min jobplan står der at formålet er " at Anette opretholder kontakten til arbejdsmarkedet, samt introduceres til nye fagområder for derigennem at øge Anettes kompetencer mhp senere selvforsørgelse". Derfor forstår jeg ikke helt hvorfor kommunen ikke vil hjælpe med uddannelsen. Jeg føler bare at jeg er blevet sendt ud, bare for at kommunen kan få tiden til at gå og så kan jeg ellers bare klare mig selv.
Min mand døde for 5 år siden, så jeg er alene og har voksne børn som ikke bor hjemme. Jeg får stadig antidepressiv medicin og jeg ved hvis jeg presser mig selv for hurtig/ bliver stresset, så får jeg ondt i hele kroppen, kan ikke sove om natten, får mareridt, kan ikke huske, taber alle ting, kan ikke få lavet mad til mig selv, kommer ikke i bad og græder ved den mindste fejl jeg laver.
Jeg var til psykiater for 1 år siden og han sagde at hvis jeg bliver presset for hårdt, så kan jeg få tilbagefald, som gør depressionen endnu værre, og de papirere har kommunen fået.
Jeg ville meget gerne vide hvordan jeg skal forholde mig.
Vh Anette
Senest rettet af ras.anette man sep 22, 2014 7:35 pm, rettet i alt 3 gange.
ras.anette
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons aug 13, 2014 1:56 pm

Re: Uddannelse /revaldering

Indlægaf ras.anette » man sep 22, 2014 7:30 pm

p. s.
Ang tidsperspektiv, så stopper min nuværende praktik 30/11-14, og så mener kommunen at jeg kan klare mig selv.
ras.anette
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons aug 13, 2014 1:56 pm

Re: Uddannelse /revaldering

Indlægaf Louise Schelde » søn sep 28, 2014 12:28 pm

Kære Anette,

Jeg vil anbefale, at du drøfter dine lægelige papirer og din plan med kommunen. Det er ikke et spørgsmål, der kan gives et enkelt råd til, men kræver en gennemgang og derefter konkret anmodning til kommunen om en realistisk jobplan - herunder evt. forlængelse eller andre tiltag, som kan matche din situation.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster