Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

kontanthjælp til sygedagpenge ?

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

kontanthjælp til sygedagpenge ?

Indlægaf millemus » tors okt 08, 2015 8:03 am

Hej - jeg er pt. i jobafklaringsforløb - og får kontanthjælpssatsen tkr. 10.7 brutto - jeg har nu meldt min sag som arbejdsskade/erhvervssygdom - vil ydelse pga. af anmeldelsen kunne ændre sig til at jeg ville kunne få en højere ydelse udbetalt / sygedagpenge ?
millemus
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs nov 04, 2014 1:02 pm

Re: kontanthjælp til sygedagpenge ?

Indlægaf Louise Schelde » fre okt 09, 2015 7:26 pm

Kære Millemus,

Såfremt anmeldelsen omkring arbejdsskade er sket efter overgang til et jobafklaringsforløb, vil det ikke få betydning for din sygedagpengeudbetaling. Det vil sige, at der ikke kan visiteres fra jobafklaringsforløb til sygedagpenge, hvis anmeldelsen er sket efter stop af sygedagpengeudbetaling.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm

Re: kontanthjælp til sygedagpenge ?

Indlægaf millemus » man okt 12, 2015 6:43 am

Tak for svaret Louise - min sag har tidligere været afvist, for 5 år siden som arbejdsskade, kronisk belastningsreaktion.
Synes det er økonomisk hårdt, at været placeret på kun "kontanthjælpssatsen".

Jeg har derfor bedt om genoptagelse af den afviste sag ( skal gøres senest 5 år efter ) sagen blev nu igen afvist pga. at anmeldte sygdom ikke står på fortegnelsen af listen med erhvervssygdomme, (psykisk sygdom, samme årsag som sidst )
Denne liste er fra 2005. Jeg anker nu sagen - måske kan den blive forelagt erhvervssygdomsudvalget.
Jeg har fået det værre, såvel psykisk og fysisk - er stadig sygemeldt.
millemus
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs nov 04, 2014 1:02 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst