Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

ressourceforløb UDEN ydelse

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

ressourceforløb UDEN ydelse

Indlægaf BMJe » tors feb 18, 2016 10:57 am

Hej
Jeg har brug for input/hjælp da jeg ikke lige ved, hvordan jeg skal reagere på følgende :-)
Jeg har været sygemeldt siden april 2011, og er nu overgået til ressourceforløb UDEN ydelse pga modregning. Jeg har fået tildelt en "sagsbehandler" og er blevet i tvivl om, hvorvidt hun er bevidst om sin rolle :-)
Jeg skrev:
Hej Cecilie

Før vores møde med Rehabiliteringsteamet 11.2.16 spurgte du mig om, hvad jeg ville opnå, da jeg jo i forvejen er tilkendt Tjenestemandspension / svagelighedspension.

Det har fået mig til at tænke, om jeg har misforstået min egen situation.

Er du sød at begrunde / uddybe dit spørgsmål ?

På forhånd tak
Venlig hilsen
Birgit
----------------------------------
Svar:
Hej Birgit,


Jeg kan ikke kommunikere via mail, når det vedrører personfølsomme oplysninger. Jeg henviser til min telefontid som også tidligere skrevet til dig pr. brev.

Mandag, tirsdag, onsdag og fredag fra kl. 08.30-09.30 og torsdag fra kl. 12.30-13.30.

--------------------------------------------------------------
Jeg føler mig lidt afvist og tænker at kommunikation via EBOKS vel er OK? Det bruger Kommunen i forvejen til indkaldelse af møder :-) Hvor de forøvrigt gør mig opmærksom på, at de kan trække mig i ydelse hvis jeg ikke overholder aftalen :-) ØHH- hvilken ydelse? hilsen en frustreret

Så kom der svar i EBOKS
Vedr. din kontakt til Jobcentret pr. mail d.d.
Som skrevet til dig pr. mail flere gange, er det ikke muligt at korrespondere pr. mail grundet
personfølsomme oplysninger. Du er flere gange henvist til at kontakte mig i telefontiden og du har
flere gange fået telefontiderne pr. skrift.
Du anmoder om et skriftligt svar på et skriftligt spørgsmål:
"Hvad vil du opnå, når du i forvejen er tilkendt tjenestemandspension" som jeg spurgte dig om til
formødet inden mødet på Rehabiliteringsteamet.
Spørgsmålet blev stillet i den kontekst, at du ikke modtager nogen ydelse i forbindelse med dit
jobafklaringsforløb, idet du allerede får udbetalt tjenestemandspension. Spørgsmålet blev stillet,
idet det ikke var klart for mig, hvad du ønsker at få ud af selve jobafklaringsforløbet. Du oplyste
mig om, at du ønsker en førtidspension og at du ikke kan leve af en tjenestemandspension. Du
oplyste, at du troede, Rehabiliteringsteamet kunne tilkende dig en førtidspension.
Der henvises i øvrigt til indstillingen fra Rehabiliteringsteamet.
Du har tidligere givet udtryk for at få udførlige referater på skrift. Jobcentret henviser til
indsatsplanen som skal udarbejdes ved den planlagte møde den 11-02-2016. Heraf vil de indsatser
der iværksættes fremgå og du vil modtage en kopi af indsatsplanen via digital post.
For yderligere henvendelser henvises til telefontiden:
Mandag, tirsdag, onsdag og fredag kl. 08.30.-09.30 og torsdag kl. 12.30-13.30
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg føler faktisk at jeg bliver skældt ud, og jeg kan slet ikke genkende de "ting" hun refererer til. Jeg har haft eet møde 7.1.16 og har bestemt ikke bedt om udførlige referater. I mødeindkaldelsen til Rehab.teamet stod der, at teamet ikke kan træffe afgørelser, men kan foretage en indstilling til Kommunen, og det synes jeg da at have forstået, øv hvor er det frustrerende, OG mht til hvad jeg vil få ud af et jobafklaringsforløb !, ja så er det vel et krav og ikke et ønske fra min side :-)
BMJe
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons feb 10, 2016 5:42 am

Re: ressourceforløb UDEN ydelse

Indlægaf Louise Schelde » søn feb 28, 2016 3:22 pm

Kære BMJe,

Ud fra det du skriver ser det ikke ud som om der er forventningsafstemt imellem dig og kommunen. Den ene del af et jobafklaringsforløb er hvorvidt der kan udbetales ydelse. Den anden del er, hvad en afklaring eller opkvalificering skal indeholde.

Jeg vil anbefale, at du kommer med konkrete forslag til kommunen i forhold til en plan. Altså forslag som du finder realistiske ud far dine ønsker og behov.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron