Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Tandlæge og gældssanering

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Tandlæge og gældssanering

Indlægaf gulfi » man sep 25, 2017 10:16 pm

Jeg er FP siden 2009,kan jeg få hjælp med mine tænder,jeg lider af kronisk angst,depression,diabetes,fibromyalgi,astma og kol,jeg får en hel del medicin som jeg har kroniker tilskud til ,men udover det får jeg intet ,ingen boligstøtte ,varmehjælp eller noget. andet ,på.g.af min medicin indtagelse dagligt er mine tænder total ædelagt i overmunden der har jeg 5 tænder tilbage ,alle mine fortænder er væk ,jeg lider meget under det og går ikke meget ud ,kun til de få venner jeg har ,bliver jeg inviteret til fest siger jeg nej ,fordi jeg er flov ,jeg tør ikke smile ,jeg holder altid overlæben ned over,så det ikke ses ,jeg har problemer med angsten der gør min livskvalitet dårlig og nu også mine tænder ,jeg er for det meste hjemme ,jeg er alene og får almindelig FP for enlige og så får jeg 2400,kr fra industriens pension ,når de faste udgifter og hvad der ellers er af udgifter ,så som mad,hygiejne,vask og andre fornødenheder ,så har jeg ikke penge til tandlæge ,mit tøj får jrg eller hvis der er lidt penge så går jeg på genbrug ,håber mit oplæg er til at finde hoved og hale i .jeg ville også gerne vide om jeg kan få en gældssanering og hvordan man gør om jeg kan få gratis retshjælp til det :?: :?: :?: :(
gulfi
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: man sep 25, 2017 9:33 pm

Re: Tandlæge og gældssanering

Indlægaf Louise Schelde » søn okt 01, 2017 8:49 pm

Kære Gulfi,
Folkepensionister og førtidspensionister kan søge om en eller flere af ydelserne, som nævnt nedenfor. Du kan via www.borger.dk ansøge digitalt til henholdsvis din bopælskommune og Udbetaling Danmark vedrørende:

Helbredstillæg
Boligydelse
Personligt tillæg
Varmetillæg
Licens
Ældrecheck
Reduceret ejendomsværdiskat (ikke et tillæg/tilskud)

Ansøgning om gældsanering findes på www.domstol.dk. Her finder du vejledning - og du kan altid kontakte skifteretten for yderligere vejledning.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til førtidspension

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster