Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Forsørgelsesgrundlag ved afslag på pension

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Forsørgelsesgrundlag ved afslag på pension

Indlægaf zacco1 » ons okt 11, 2017 10:43 am

Det drejer sig om en arbejdsskadesag med alvorlig PTSD. Den pågældende har været sygemeldt i 4-5 år, og har først for nylig fået mulighed for lindrende behandling i PTSD-centret. Der er bevilget et 5-årigt ressourceforløb, hvoraf der er 4 år tilbage. Vedkommende er så dårlig at jobcenter i perioder vælger at undlade opfølgning.

Psykiatrien i Holbæk valgte sidste år at henvise til behandling på PTSD-centret, da man vurderede at den pågældende var svært behandlelig inden for den alm. psykiatri og derfor krævede eksperthjælp.

Jeg har flere gange luftet min bekymring for sagsbehandleren, da der absolut ikke er nogen bedring i tilstanden, og det resulterede for 3-4 måneder siden i, at sagsbehandleren valgte at indhente lægelige oplysninger i psykiatrien i Holbæk, og på PTSD-klinikken i Slagelse.
Det ser dog ikke ud til, at der sker så meget efter de nye lægelige oplysninger er dukket op, og jeg forsøger forgæves at få en tilbagemelding fra Kommunen, men de reagerer ikke på mine henvendelser.

Derfor er jeg begyndt at overveje ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag, men inden jeg overhovedet begynder at arbejde på det, vil jeg godt være sikker på, hvad der sker med forsørgelsen (ressourceforløb), hvis der gives afslag på ansøgning om pension. Fortsætter man på ressourceforløbsydelse, eller havner man på kontanthjælp ?
zacco1
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: man maj 21, 2012 9:57 am

Re: Forsørgelsesgrundlag ved afslag på pension

Indlægaf Louise Schelde » søn okt 15, 2017 10:49 am

Kære Zacco1,

Når du er visiteret til et ressourceforløb er dette forløb gældende indtil du visiteres til andet forløb eller forsørgelsesgrundlag. Hvis du ansøger om noget andet end det, du pt deltager i, og får et afslag, vil det eksisterende forløb fortsætte. Og dette med mindre, der er sket ændringer, som betyder at forløbet ikke kan fortsætte fx en raskmelding eller forværring.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til førtidspension

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron