Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Modregning af feriepenge i Flexydelse

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Modregning af feriepenge i Flexydelse

Indlægaf Last47 » tirs maj 29, 2018 2:24 pm

Jeg har søgt efter svar på modregning af flextilskud når jeg holder ferie men kan ikke finde noget svar så måske du kan hjælpe mig

Når jeg holder 4 ugers ferie, får jeg feriepenge for de 4 uger som en udbetaling.

Modregner kommunen så hele beløbet i udbetalingsmåneden ?

Ferien afholdes med ca 2 uger i 2 lønperioder ( fra 21 – 20 )
Last47
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør jun 04, 2016 6:27 am

Re: Modregning af feriepenge i Flexydelse

Indlægaf Louise Schelde » lør aug 04, 2018 4:47 pm

Kære Last47,

Din løn og arbejdsvilkår skulle meget gerne være fastlagt i henhold til gældende regler. Indsætter bestemmelse om lønforhandling af flekslønstilskud nedenfor.

Har du ikke ferie med løn, kan du ansøge om ledighedsydelse i din ferie efter lov om aktiv socialpolitik.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen

§ 72. Når jobcenteret har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår, herunder arbejdstiden, som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler. I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde. Fastsættelse af løn og øvrige arbejdsvilkår skal ske i samarbejde med de faglige organisationer.
Stk. 2. Jobcenteret skal give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre personen foretrækker deltidsansættelse eller er omfattet af bestemmelsen i stk. 3.
Stk. 3. Jobcenteret skal give tilbud om fleksjob på deltid, hvis den seneste ordinære beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftigelse og personen i den seneste periode på sammenlagt 12 måneder med beskæftigelse har været deltidsbeskæftiget. Som deltidsbeskæftigelse betragtes beskæftigelse, hvis varighed over en periode på 4 uger i gennemsnit er højst 30 timer om ugen.
Stk. 4. Personer omfattet af stk. 3 kan få tilbud om fleksjob på et antal timer svarende til den seneste ordinære ansættelse på deltid.
Stk. 5. Personer, der er omfattet af stk. 3, har dog ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen godtgør, at deltidsbeskæftigelsen har været begrundet i forhold, der også er årsag til visitationen til fleksjob.
Stk. 6. Personer, der er omfattet af stk. 3, har endvidere ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for samlivsophør eller andre ændringer i sine personlige forhold.
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til fleksjob og ledighedsydelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst