Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Jobkonsulent betydning

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Jobkonsulent betydning

Indlægaf Nice » lør jul 14, 2018 7:59 pm

Hej
Jeg er på forlænget sygedagpenge siden aug. 2017
Jeg er forlænget på baggrund af en arbejdsulykke fra 2016, hvor AES ikke har taget stilling til tab af erhversevne. Arbejdsskaden er godkendt med midlertidigt afgørende af mengrad.

Kommunen vil tilkoble jobkonsulent?

Vil en evt. afprøvning indgå i vurderingen mht Flex eller førtidspension?
Jeg forstår ikke rigtig sammenhængen, da jeg ikke er i jobafklarings forløb, ej heller i ressourceforløb?

Jeg er fortsat erklæret uarbejdsdygtig bredt. Har været igennem 3 operationer i løbet af et år pga arbejdsulykken.
Været igennem 2 genoptrænings forløb med ringe effekt.

Jeg afventer udredning på arbejdsmedicinsk klinik.
Jeg afventer behandling på smertecenter.

Tak for god vejledning.

Vh
Nice
Nice
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør jul 14, 2018 7:44 pm

Re: Jobkonsulent betydning

Indlægaf Louise Schelde » lør aug 04, 2018 4:41 pm

Kære Nice,

En jobkonsulent vil kunne være med til at belyse din sag - også i forhold til en arbejdsevne eller arbejdsevnens nedsættelse.

Kommunen er generelt set forpligtet til at belyse din sag tilstrækkeligt i henhold til officialprincippet. Det gælder for samtlige af de medarbejdere, der er tilknyttet din sag med forbehold for den interne kompetencefordeling i kommunen. Omvendt må kommunen ikke overbelyse din sag, hvilket jeg nævner, da alt hvad kommunen indhenter af oplysninger og iværksætter af arbejdsprøvninger m.m skal have relevans for den forvaltningsretlige afgørelse, der skal træffes omkring dit fremtidige forsørgelsesgrundlag.

Det er derfor afgørende, at formålet med afprøvning/jobkonsulent aftales klart, så der efterfølgende kan foretages en evalueringer på de mål i sammen har fastlagt. Herunder også evaluering af forløbet sammenholdt med de helbredsmæssige forløb du deltager i - eller skal deltage i.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster