Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Virksomhedspraktik og ressourceforløb

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Virksomhedspraktik og ressourceforløb

Indlægaf Maja2 » tirs jul 31, 2018 8:02 am

Kære til den rette

Jeg har været syg i snart 2 år med smerter i håndleddet pg ryggen.
Jeg har været til forskellige undersøgelser men ingen ved hvad jeg fejler udover st det er kronisk og jeg skal leve med det.

Jeg er igang med nr 2 virksomhedspraktik og jeg kan mærke jeg ikke kan arbejde mere end de 15 timer da jeg presser meget allerede meget nu og det går udover mit liv med familien og to børn ... jeg er meget stresset - hjertebanken konstant og er blevet meget glemsom ... jeg græder hele tiden og der skal virlelig ikke så meget til Hvor i forhold til før ville mine venner og familie sige jeg var den der aldrig fældede en tåre...

Mit bekymring er hvornår denne mareridt slutter ... jeg er uddannet finansøkonom men kom aldrig ud og arbejde ... føler mine smerter har ødelagt hele mit liv og økonomisk. Min sagsbehandler sagde sidst at de kan raskmelde mig på 10 timer hvis jeg arbejder effektivt .. passer det? Skal jeg så ud pg finde et arbejde på 10 timer og leve af det? Kan de gør det?
Maja2
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs jul 31, 2018 7:50 am

Re: Virksomhedspraktik og ressourceforløb

Indlægaf Louise Schelde » lør aug 04, 2018 5:16 pm

Kære Maja2,

Din kommune har pligt til at afklare din sag og belyse din situation. Såfremt du kun kan arbejde 10 timer skal dette indgå i din sagsafklaring og skal sammenholdt med lægelige oplysninger være med til at belyse din sag tilstrækkeligt i henhold til officialprincippet. En raskmelding på 10 timer svarer ikke til selvforsørgelse i henhold til gældende regler, men skal derimod inddrages aktivt i dit sagsforløb.

Jeg vil anbefale dig at modtage sagsbehandlerens svar om de 10 timer på skrift. Derudover indsætter jeg link til en besvarelse, som jeg har givet tidligere her på siden i dag.

http://www.sociale-rettigheder.dk/forum//viewtopic.php?f=4&t=3863&p=6190#p6190

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster