Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Ferieregler og praktikregler for ressourceforløb

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Ferieregler og praktikregler for ressourceforløb

Indlægaf IdunV » søn sep 23, 2018 11:01 am

Jeg har en psykisk lidelse, og er derfor i et treårigt ressourceforløb med udløb i marts-19. Jeg er tilknyttet CAB i København, samt Plan & Handling som 2. aktør.
Jeg har lige en problematik, som jeg ville høre om I har et bud på.
Jeg er i virksomhedspraktik på en yogaskole.
Min arbejdsplads har tilbudt mig et kursus på deres afdeling i Sverige for at optimere mine muligheder for at lave flere forskellige arbejdsopgaver på skolen.
Jobcenter siger det ikke er muligt, at dele af jobpraktik kan foregå i udlandet, med mindre jeg selv tager ferie.
Jobcenter siger også, at hvis jeg tager til udlandet i min ferie, tæller lørdag og søndag med når man er på ressourceforløb. Normalt tæller det jo ikke. Kan det virkelig passe?
Det betyder, at jeg ikke har nok feriedage tilbage til at kunne gennemføre kurset.
Hvor finder jeg gældende regler på området? Jeg kan ikke finde de regler, som jobcenteret benytter sig af. Jeg har googlet i flere timer, forsøgt alle mulige hjemmesider, både fagforeninger, juridiske sider og kommunens. Har forsøgt at variere og specificere søgeord, men finder kun generelle oplysninger om ressourceforløb og ferie.
Er det en mulighed at frasige sig ressourceforløbsydelse i de dage jeg er på kursus i Sverige?
IdunV
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn sep 23, 2018 10:47 am

Tilbage til Juridisk forum til fleksjob og ledighedsydelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron