Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Supplerende Kontanthjælp dec 18

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Supplerende Kontanthjælp dec 18

Indlægaf BKJ56 » tors apr 11, 2019 3:14 pm

Hej

Jeg har haft næste fuldtids arbejde de sidste 6 måneder, men det er ikke fast ansættelse, jeg laver skolemad, så så snart skolerne holder lukket har jeg ikke timer, så jeg får lidt supplerende ydelse i kontant hjælp.

Normalt bliver der ikke udbetalt noget før lønsedlen er indsendt, og før jul gjorde jeg Ydelsescenteret skriftligt opmærksom på jeg, sansynligvis ikke skulle have noget udbetalt i december fordi jeg havde mange timer.

Dette til trods vælger de for første gang at udbetale fuld kontanthjælp INDEN jeg sender lønsedlen (sikkert fordi de skulle holde juleferie) Dette gør jeg "mister min 3000 i boligsikring.

4 januar skriver jeg at jeg har flyttet det for meget udbetalt (ca 8000 efter skat) på en anden konto, klar til tilbage betaling, om de godt vil lave en regulering, så jeg dels får styr på årsopgørelsen, og dels på boligsikringen...
Jeg går jo udfra de kan gøre som andre almindelige arbejdsgivere der har lavet felt, lave den rigtige opgørelse, og modregne den forkerte, og tilbage daterer det til december 18 dermed vil det hele så komme på plads, årsopgørelse, tilbagebetaling, boligsikring...

Der sker ikke rigtig noget på trods af utallige rykkere!

Nu skriver vi så 11 April, jeg ringer endnu engang, får fat på først min "rådgiver" som fortæller mig hun er rigtig træt af mine mangge mails (5-6 stk) og hun ikke vil finde sig i det mere ?
Jeg beder om at blive stillet om til "Udbetaling" en medarbejder jeg tidligere har prøøvet at forklare hvad han skal gøre, MEN han siger....

Vi kan ikke lave en tilbageførsel, fordi det drejer sig om 2018, og skat lukker allerede 14 Januar for rettelser vedr. 2018, du skal betale brutto beløbet tilbage 13500,- og du må selv kontakte Boligstøtten og forklare dem det?

Jeg prøver igen at sige jeg har jo end ikke fået den reelle opgørelse (skal nok have 400 kr i supplerende for december) i er da nødt til at lave den rigtige og så modregne den forkerte, jeg har de 8000 stående til at tilbage betale, men kan da ikke skaffe 13000,- som jeg aldrig har fået ?

Medarbejderen drøfter det med en teamleder, og enden er ???? jeg skal betale det fulde beløb retur, der kan ikke laves en rettelse så jeg kan få min årsopgørelse rigtig, og jeg mister yderligere 3000 i bolig sikring... KAN DET PASSE ???
BKJ56
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors apr 11, 2019 2:54 pm

Tilbage til Juridisk forum til kontanthjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron