Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

HJÆLP, kommunen stopper sygedagpenge den 30.9.12

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

HJÆLP, kommunen stopper sygedagpenge den 30.9.12

Indlægaf Susan » tirs sep 25, 2012 9:04 am

Jeg er panisk, kommunen stopper mine sygedagpenge den 30 og jeg er ikke rask
,,,
Min sagsbehandler ringer til og fortæller at han ikke ved hvad han skal stille op med mg. Jeg har ikke mødt ham, han overtager min sag fra en der er gået på barsel.. Jeg siger jeg mener jeg skal have fleks, hvilket han afviser og fortæller mig at de er sindet at raskmelde mig pr. 30.9 det kan naturligvis protesterer imod men det bliver sådan alligevel siger han.
Så får jeg brev, her skriver de at jeg selv har raskmeldt mig pr. Tlf ????? Jeg er vred, ked af det og målløs.... Jeg har været i praktik, men ikke i arbejdsprøvning, jeg har lidt af depression i ni år, er stadig i behandling med antidep. Er mentalt udtrættet og stressfølsom dertil kommer voldsomme problemer i bevægeapperat pga slidgigt i nakke og lænd. Dette har man ingen speciallægeerklæring på, selvom jeg gentagne gange har spurgt m de ikke har brug for de til at vurdere min sag ?
Min mand er bange for økonomien og mener jeg skal raskmelde mig for at få dagpenge. Jeg er villige til at hæve efterlønnen for at have penge mens ankesag kører, men han synes det er sindssygt. Jeg kan ikke arbejde. Jeg var i praktik i en skånefunktion og magtede dårligt 16 timer m ugen.

Hjælp hjælp hjælp....panik g tanker om at opgive alt og bare skride....
Susan
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors feb 02, 2012 9:03 am

Re: HJÆLP, kommunen stopper sygedagpenge den 30.9.12

Indlægaf Louise Schelde » tirs sep 25, 2012 7:15 pm

Kære Susan,

Hvad er kommunens begrundelse for stop af sygedagpenge? Har man inddraget din arbejdsprøvning på knap 16 timer ugentligt, og de observationer og beskrivelser, der foreligger på din sag? Skriver man noget om- eller vurderer på dit fremtidige forsørgelsesgrundlag, ud over at du bliver raskmeldt?

Baggrunden for mine spørgsmål er, at det lyder som om, der er mange divergerende oplysninger i din afgørelsessag!

Du er meget velkommen til, at ringe til gratis rådgivning onsdag mellem 9-15 på telefon 2233 3739. Så kan vi drøfte din situation lidt nærmere.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm

Re: HJÆLP, kommunen stopper sygedagpenge den 30.9.12

Indlægaf Susan » tors okt 04, 2012 10:57 am

Hej igen,

Kommunen gav ingen begrundelse, da de påstod jeg selv havde raskmeldt mig ! Det er så løgn, så jeg har klaget og bedt om aktindsigt.

Jeg havde en sagsbeh. A indtil hun gik på barsel 1.9, hun har ved vores sidste samtale 30.8 sat mig i matchgruppe 3. Den nye sagsbehandler T ringer så til mig den 18.9 og mener jeg er rask og til rådighed for arbejdsmarkedet ??
Det hænger dælme ikke sammen. Erklæringer fra læge og psykiatere er uklare og derfor genstand for fri fortolkning. Det var desværre ikke en arbejdsprøvning jeg var i , men en praktik og derfor kan den i princippet ikke bruges til en døjt. Jeg har dog lavet dagbog og der har været samtaler med stedet, inkl, referater.
Jeg har hævet min efterløn, for at have penge, mens sagen kører. Jeg har skftet læge og min mand og keg er klar til at tage denne sag hele vejen. Jeg er ikke rask og selv om jeg er i antidep. Behandling er der grænser for min formåen. Jeg har fået bev. Kronikertilskud til min medicin, det er vel fordi psyk. Mener at jeg skal tage det altid. Dertil kommer slidgigten, som jo er kronisk og kun kan blive værre med tiden.
Det hele er noget rod og noget sjusket arbejde som sædvanlig fra denne kommunes side. Jeg er godt nok spændt på hvordan de reagerer på klagen. I det mindste bør de forlænge, så jeg kan blive ordentligt afklaret. Vil bede om at blive henvist til scanning/reumatolog når jeg kan komme til ved min nye læge senere på måneden.
Jeg er så træt af at kæmpe.....men jeg VIL behandles ordentligt.
Får muligvis brug for din hjælp, når der kommer svar fra kommunen. Tak for dig ;-)
Susan
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors feb 02, 2012 9:03 am

Re: HJÆLP, kommunen stopper sygedagpenge den 30.9.12

Indlægaf Susan » tors okt 04, 2012 2:25 pm

NYT, har lige fået partshøring, de fastholder at jeg er rask og at jeg kan arbejde med demente, lager,montage,procesoperatør,eller som p-vagt men med skånehensyn !!!!

Jeg har til den 12.10 til at svare ! Lige nu er jeg rasende....

Hvordan gør jeg nu? Jeg kan ikke nå at få lavet en udredning omkring min slidgigt inden for en uge? Jeg kan erklære min uenig, men det rykker jo intet ? Pyha....strengt det her...
:x
Susan
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors feb 02, 2012 9:03 am

Re: HJÆLP, kommunen stopper sygedagpenge den 30.9.12

Indlægaf Louise Schelde » tors okt 04, 2012 7:44 pm

Kære Susan,

Du kan eventuelt inddele dit skriv til kommunen med et resumé og med kronologisk inddeling. På den måde kan du skabe et godt overblik - og samtidig skabe et overblik til de personer sagen går videre til.

Påpeg de divergerende oplysninger og skriv med fordel dine forventninger til et afklaringsforløb og fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet. Påfør ligeledes beskrivelse af behandlingsforløb som er gennemgået, og som du afventer og hvad forveningen til disse er.

Hvis du har brug for hjælp, må du kontakte mig i morgen eller mandag.

De bedste hilsner fra

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster