Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Afgørelse inden rehab.

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Afgørelse inden rehab.

Indlægaf Cecilie » lør apr 06, 2019 2:37 am

Sb har ringet - og fortalt mig afgørelsen på rehab - jeg har ikke modtaget indkaldelsen endnu.

Hvad gør jeg lige ved den ?
Cecilie
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør apr 06, 2019 2:20 am

Re: Afgørelse inden rehab.

Indlægaf jsp » ons okt 02, 2019 3:00 pm

Hej Cecilie

Selvom du sikkert allerede er afklaret ift. dit spørgsmål, vil jeg alligevel lige give dette svar :)

Svaret er fundet her på "Sociale Rettigheder"

"Borgeren skal som hovedregel deltage personligt i møderne i rehabiliteringsteamet. Det betyder, at borgeren ikke kan lade sig repræsentere på mødet i rehabiliteringsteamet af en partsrepræsentant.

Det er kun i det tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at udvikle borgerens arbejdsevne, at sagen kan behandles i rehabiliteringsteamet uden borgerens deltagelse."

Link: post4424.html
jsp
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons sep 04, 2019 3:01 pm

Re: Afgørelse inden rehab.

Indlægaf Rikke - frivillig » tors dec 05, 2019 2:25 pm

Hej Cecilie.

Man har som borger både ret og pligt til at deltage i rehabiliteringsteammødet - alternativt kan mødes ikke gennemføres. Eneste undtagelse er, at hvis det er formålsløst at udvikle arbejdsevnen.
Dette er beskrevet yderligere i "Lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen" § 10, stk. 2.

§ 10. Rehabiliteringsteamet skal have en tværfaglig sammensætning med repræsentanter fra relevante forvaltningsområder, herunder
1) beskæftigelsesområdet,
2) sundhedsområdet,
3) socialområdet,
4) regionen ved en sundhedskoordinator, jf. § 14, og
5) undervisningsområdet i sager vedrørende borgere under 30 år uden erhvervskompetencegivende uddannelse og i øvrige sager efter behov.
Stk. 2. Borgeren og borgerens sagsbehandler deltager i rehabiliteringsteamets møder, når borgerens sag behandles. Sagen kan dog behandles uden borgerens deltagelse, hvis det er åbenbart formålsløst at udvikle borgerens arbejdsevne.

Bedste hilsner
Rikke - frivillig hos Sociale Rettigheder
Rikke - frivillig
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: man nov 25, 2019 2:13 pm


Tilbage til Juridisk forum til fleksjob og ledighedsydelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst