Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Skift af fleksjob

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Skift af fleksjob

Indlægaf Bettina. R » søn jul 05, 2020 12:10 pm

[url][url][/url][/url]Jeg håber jeg har ramt den rigtige katergori.
Jeg er i fleksjob, på den gamle ordning. Arbejder på snart 12. år på et sygehus som lægesekretær. Kunne rigtig godt tænke mig at skifte sygehus og job, indenfor samme region, stadig som lægesekretær og under HK.
Jeg ved, at i kommunen sender de deres fleksjobbere rundt imellem kommunerne uden problemer, og dermed mener jeg også, at jeg burde kunne skifte arbejdsplads mellem 2 sygehse i samme region. Det er samme CVR nr., de er under, vel og mærke ude at skulle overflyttes til den nye ordning. Og nej mit arbejde er ikke nedlagt, jeg kunne bare godt tænke mig nye udfordringer efter mange år det samme sted, og det kan vel lade sig gøre, uden at blive straffet ved at skulle overgå til den nye ordning.
Er der nogen herinde der ved nogen om reglerne ift. denne problematik eller har prøvet det. Problematikken går nemlig ligesom ikke ind under de regler og paragraffer der er, som jeg har set. Min sagbehandler sendte mig bare nogle paragraffer der ikke var til den store hjælp, så derfor spørger jeg her om der er nogen der har erfaring med ovenstående eller har prøvet det.
Hilsen Bettina[img][img][/img][/img]
Bettina. R
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn jul 05, 2020 10:08 am

Re: Skift af fleksjob

Indlægaf Rikke - frivillig » ons aug 19, 2020 7:44 pm

Kære Bettina.

Som udgangspunkt overgår man til de gældende regler (det vil sige de nye fleksjobregler og beregning af fleksydelse m.v.) ved jobskifte.
Eneste "undtagelser", hvor man ikke anser det som værende et nyt fleksjob er:
- Hvis det alene er skånebehovet eller timetallet, der bliver ændret
- Hvis der ændres i jobbeskrivelsen fx som følge af en forfremmelse, men hvor ansættelsesområdet og opgaverne er sammenfaldende med de hidtidige arbejdsopgaver
den pågældende borger skifter tjenestested inden for fx en kommune eller fra et ministerium til et andet ministerium, fordi de hidtidige arbejdsopgaver flyttes til et nyt tjenestested
to virksomheder fusionerer, eller der sker virksomhedsoverdragelse, og ansættelsesmyndigheden dermed bliver en anden, men arbejdsopgaverne og ansættelsesvilkår fortsat er i uændret form.

Jeg henviser nederst i link til "Skrivelse om tilskud til arbejdsgivere med ansatte i fleksjob, der opfylder betingelserne for fleksjob før 2013" for uddybelse af ovenstående.

Håber ovenstående var til hjælp, - og al mulig held og lykke med muligt jobskifte.

Bedste hilsner
Rikke - frivillig hos Sociale Rettigheder

https://cabi-lw.lovportaler.dk/showdoc. ... 49485-full
Rikke - frivillig
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: man nov 25, 2019 2:13 pm


Tilbage til Juridisk forum til fleksjob og ledighedsydelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster