Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

modreg kørelse godtgørrels

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

modreg kørelse godtgørrels

Indlægaf håbet » tors nov 09, 2017 4:58 pm

jeg er under 225 timers reglen. ( skal starte fra 1-1-2018) har ejg lige fået at vide.

jeg skal jo så finde noget, og tænkte at jeg kunne køre med aviser
har før delt aviser ud, og synes godt om det.
men fik så at vide at det jo skulle modreges i min kontakt hjælp, og spurgte så min sagbehandler om kørels også skulle, det svarede hun ikke på. men snakkede vidre om reglen.

så vil høre om i ved det, jeg ahr søgt på nettet uden held
jeg vil kunne få timer nok til at reglen passer, men aviser skal uddeles i egen bil, og jeg vil få kørels godgørelse, skattefri, men hvis de skal modregnes, bliver det jo langt over de 1000 kr pr månede jeg vil blive nedsat, og så vil jeg have udgifter på bilen.
hvor kan man læse om reglen for om kørels godtgørelse ved udbring ning af aviser i egne bil skal modregnes.
med venlig hilsen winnie
håbet
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors nov 09, 2017 4:52 pm

Re: modreg kørelse godtgørrels

Indlægaf Louise Schelde » man nov 27, 2017 8:11 pm

Kære Winnie,

I forbindelse med ordinært arbejde foretages befordringfradrag til kørsel hos SKAT. Det er skattepligtige beløb, indtægter, der modregnes i kontanthjælpen jf. lov om aktiv socialpolitik §§ 30-31.

Såfremt der er tale om befordring i forbindelse med beskæftigelsesfremmende forløb bevilges der befordringsgodtgørelse efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats §§ 82-83.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm

Re: modreg kørelse godtgørrels

Indlægaf Hamannche » tors mar 11, 2021 1:28 pm

Er der nogen kompensation, hvis jeg forsøgte at reparere min bil selv og brød den endnu mere? Jeg kunne ikke komme til tjenesten eller ringe til kranvognen. Derfor brugte jeg de gamle instruktioner og begyndte at lave reparationer. Det fungerede ikke så godt. Men hvor ellers kunne jeg få en referencebog?!
Hamannche
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 11:59 am

Re: modreg kørelse godtgørrels

Indlægaf RayStenson » fre mar 12, 2021 9:25 am

Nå, personligt tror jeg, at det ikke er nødvendigt for handicappede at blive hjemme hele tiden. Og så ser det ud til, at hvis du vil købe en bil, så vil jeg anbefale, at alle nybegyndere bilejere bruger den, hvis din bil går i stykker, reparerer den selv, da der ikke er noget at bekymre sig om. På stedet Bil reparationsmanualer og undervisningsvideoer er der mange manualer til forskellige biler, der kan hjælpe dig med at løse en bestemt bil. Du sparer en masse penge, da du ikke behøver at tage bilen til mesteren, og der er sådanne arbejdere, i dag-ikke små Deng.
RayStenson
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 2:16 pm


Tilbage til Juridisk forum til kontanthjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron