Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Udbetaling af kontanthjælp efter en persionsudbetaling

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Udbetaling af kontanthjælp efter en persionsudbetaling

Indlægaf Sannekage » søn jan 19, 2020 5:14 pm

Hej

Er det korrekt, at du først kan få udbetalt kontanthjælp efter 1 måned, selvom det er kommunen, som har bedt mig få udbetalt en pension før tid og leve af den i 2,5 måneder.
1/11 2019 og til 18/1 2020.
Jeg skulle jo søge på ny om kontanthjælp og mangler jo indkomst på 14 dage pr. 1/2 2020
De 10.000 som kommunen ser bort fra går jo til udgifter pr. 1/2 2020.
Så levepenge har jeg jo ikke nogen af, hvis der først kan udbetales pr. 1/3?

Hvordan er reglerne?
Sannekage
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn jan 19, 2020 4:57 pm

Re: Udbetaling af kontanthjælp efter en persionsudbetaling

Indlægaf RayStenson » tirs mar 16, 2021 3:08 pm

Fordele skal vide, hvad de skal bruge på. Jeg ville investere i reparation af min bil (jeg har en speciel Mercedes V til handicappede), men som det viste sig-ingen ønsker at reparere en så vanskelig bil til billig. Og jeg kan ikke ordne det selv - Jeg har ikke nok eksempler og erfaringer
RayStenson
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 2:16 pm

Re: Udbetaling af kontanthjælp efter en persionsudbetaling

Indlægaf Hamannche » tirs mar 16, 2021 3:29 pm

Nå, personligt tror jeg, at det ikke er nødvendigt for handicappede at blive hjemme hele tiden. Og så ser det ud til, at hvis du vil købe en bil, så vil jeg anbefale, at alle nybegyndere bilejere bruger den, hvis din bil går i stykker, reparerer den selv, da der ikke er noget at bekymre sig om. På stedet https://club.autodoc.dk/manuals/udskift ... ning-10366 er der mange manualer til forskellige biler, der kan hjælpe dig med at løse en bestemt bil. Du sparer en masse penge, da du ikke behøver at tage bilen til mesteren, og der er sådanne arbejdere, i dag-ikke små Deng.
Hamannche
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 11:59 am


Tilbage til Juridisk forum til kontanthjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster