Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Ordinær indtægt og løntilskudsjobbet

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Ordinær indtægt og løntilskudsjobbet

Indlægaf Dorethe » søn feb 16, 2014 3:25 pm

Hej Louise

Er blvet gjort opmærksom på dette fine forum, og håber at du, Louise, vil kunne besvare mit spørgsmål.
Jeg er overgået til arbejdsmarkedsydelse og har netop påbegyndt et kommunalt løntilskudsjob i 13 uger.
Indimellem vil jeg have ordinært arbejde ved siden af, som ikke nødvendigvis betyder at forhindre mig i at udføre mit løntilskudsjob.
Fx har jeg I denne uge tjent knap 7000 kr samtidig med at jeg har været på arbejde i løntilskudsjobbet i 31 timer.
Må jeg det?
Det ordinære arbejde er ukontrollabelt, eftersom arbejdsgiveren ikke opgiver timetal, men kun indtægtens størrelse. Omregnet til timer (på samme vis, som da jeg var på dagpenge) bliver de knap 7000 kr. til 33 timer.
Er jeg forpligtet til at meddele den kommunale arbejdsplads, hvor jeg er ansat med løntilskud, at jeg har haft denne opgave, og at jeg derfor skal have nedsat min arbejdstid efterfølgende?
Og er der grænser for, hvor meget jeg må tjene ved siden af mit langt fra forgyldte løntilskudsjob (80 procent af max. dagpengesats)?

Mvh.
Dorethe
Dorethe
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn feb 16, 2014 2:55 pm

Re: Ordinær indtægt og løntilskudsjobbet

Indlægaf Louise Schelde » tirs feb 25, 2014 8:16 pm

Kære Dorethe,

Der er mulighed for at kombinere et job med løntilskud med ordinært arbejde. Den ugentlige arbejdstid i job med løntilskud nedsættes, hvis der er tale om ordinær beskæftigelse i mere end 5 timer ugentligt.

Jeg vil derfor anbefale, at du kontakter din sagsbehandler/jobkonsulent og informerer om jobbet, og eventuelt lader det indgå som en del af jobplanen frem mod ordinær selvforsørgelse.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til dagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster