Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Kursusforløb

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Kursusforløb

Indlægaf Søren Nielsen » tirs jun 28, 2011 2:00 pm

Hej alle,

Jeg er akademisk uddannet og har, som så mange andre pt, svært ved at finde job. Jeg undrer mig over de betydningsløse kurser, som kommunen henviser mig til. Er der andre der har det på samme måde?
Den her side er i øvrigt en genial idé.


Hilsen Søren
Søren Nielsen
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs jun 28, 2011 1:57 pm

Re: Kursusforløb

Indlægaf knop » man jul 11, 2011 6:58 pm

Hej Søren;

Dette er en genial side, vil jeg give dig ret i. Jeg er selv akademisk uddannet men fik arbejde for ca. 1 år siden. I min tid som arbejdesledig brugte jeg meget min a-kasse. Jeg ved ikke hvilken a-kasse du står i; jeg står selv i magistrenes. Jeg synes de var meget faglige omkring min arbejdssituation, og havde selv forskellige tilbud man kunne benytte sig af - både i forhold til cv mv. men inviterede også arbejdsgivere til at komme og holde oplæg i forhold til rekruttering af nye medarbjedere. Inden jeg fik arbejde var jeg begyndt at tænke i virksomhedspraktik, og lovgivningen er idag indrettet så du kan komme i virksomhedsprakitik indenfor det private med det samme. Det kunne jeg fx ikke før efter et halvt år, da jeg var ledig. Jeg vil råde dig til at søge sådan en virksomhedpraktik indenfor det område der interesserer dig. Jeg er som sagt selv ansat indenfor det private idag, og vi gør selv brug af virksomhedspraktik. Fordelen er, at man ofte kan være med til at skabe sin egen stilling, hvis man selv kan indtjene penge til det også gennem de forskellige opgaver. Samtidig får du noget erfaring på dit cv, som altid er godt. Håber du kan bruge dette til noget. Held og lykke med jobsøgningen.

Hilsen Knop
knop
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: man jul 11, 2011 6:47 pm

Re: Kursusforløb

Indlægaf slejandersen » ons nov 30, 2011 9:10 am

Hej Søren, - jeg er beskæftigelseskonsulent i et jobcenter og vil gerne orientere dig om at du har muligheder for at få tilbud som ikke er "betydningsløse". Blot skal man huske at "kommunen", - dvs. jobcentrene ikke er uddannelsesinstitutioner. Når det er sagt åbner lovgivningen muligheder for opkvalificering og efteruddannelse af forskellig art, afhængig af dine forudsætninger mv. Den bedste ide er selv at finde udaf hvad du vil, - ex. eet regnskabskursus eller Excell-kursus. Hvor, hvornår og hvor meget. Medbring et færdigudarbejdet forslag til dit møde med besk.konsulenten så stiger dine muligheder for at få ikke-meningsløse kurser som aktivering.
Mvh.
Stig
slejandersen
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons nov 30, 2011 8:32 am


Tilbage til Juridisk forum til dagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster