Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Aktivlovens §34 tillæg

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Aktivlovens §34 tillæg

Indlægaf Borger » lør maj 16, 2015 9:14 am

I 2013 var jeg i en periode på kontanthjælp - og søgte dengang om Aktivlovens §34 tillæg. Dette blev bevilget - dog med en 'pæn' opfordring hver 14. dag om at skulle finde billigere bolig - hvis ikke tillægget skulle reduceres eller bortfalde.
Jeg fik job i 2013 - og tænkte ikke længere over boligsituationen, da der var plads i budgettet til at blive i boligen.

Nu er jeg lige kommet på dagpenge. Jeg var lidt usikker på, om jeg kunne ansøge om Aktivlovens §34 tillæg, så jeg forespurgte hos kommunen.
Det er samme sagsbehandler som dengang.
Sagsbehandleren fortæller mig, at vedkommende kan se, at jeg ikke er flyttet i billigere bolig siden dengang og afviser allerede der, at jeg kan søge om tillægget.

Mit spørgsmål er nu, om vedkommende må tage udgangspunkt i et gammelt forløb og bruge det som grund til afslag på min ansøgning?
Jeg har haft job siden 2013 - og er ikke længere kontanthjælpsmodtager, men dagpengemodtager.

Jeg håber, du kan hjælpe videre.

På forhånd tak.
Borger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors mar 28, 2013 8:45 pm

Re: Aktivlovens §34 tillæg

Indlægaf Louise Schelde » ons maj 20, 2015 11:49 am

Kære borger,

Spørgsmålet er om der reelt kan anvises en billigere bolig? I givet fald, hvor den billigere bolig er placeret og hvordan kommunen vurderer den billigere og hvorfor.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm

Re: Aktivlovens §34 tillæg

Indlægaf Borger » ons maj 20, 2015 2:34 pm

Kære Louise.

Tak for svar.

Når du skriver 'om der reelt kan anvises en billigere bolig' - hvorledes skal dette forstås?
Skal kommunen konkret kunne anvise en billigere bolig?
Skal man være tilmeldt forskellige boligselskaber - og aktivt selv søge en billigere bolig?


Med venlig hilsen

Borger
Borger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors mar 28, 2013 8:45 pm


Tilbage til Juridisk forum til dagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron