Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

§ 100?

Her deler du dine erfaringer med andre - herunder emner som:
- Hvad har støttet dig aller mest i dit sygeforløb?
- Hvad har dit sygdomsforløb lært dig?
- Hvad ville du gerne have vidst på et tidligere tidspunkt?
- Er der nogle metoder som har virket bedre end andre?
- Er der bøger eller artikler du gerne vil anbefale og linke til?
- Er der personer som andre bør kende til?

§ 100?

Indlægaf merete » fre nov 27, 2015 9:06 pm

I min journal står kroniske smerter i muskler og led. Ingen medicin el. træning vil kunne hjælpe.
I vinter halvåret er det værst p.gr. kulde,så vi har i 3 år haft forhøjet el regning , og har søgt via § 100, men med afslag. i afslaget skrives der ; Vi selv klarer os i hverdagen. Har ikke diagnosen fibro.

Jeg har skrevet tilbage i klage over afgørelsen at fordi vi klarer os selv betyder det ikke jeg kan bidrage med ret meget, og jeg henviser til Fibro. foreningen omkring trigger points, som også bliver nævnt, samtidig henviser jeg til den mangel fulde undersøgelse hos reumatolog, og som min læge skriver kroniske muskel og led smerter!

Vi har brugt i gennemsnit ca. 725,- pr. md i snart 3 år, det er hårdt på bistandshjælp.

Jeg har en fornemmelse af sagsbehandleren vælger at læse journal osv. som hun vil og overser KRONISKE , hvorfor er der en § når den ikke er hjælp til borgere?
For mig betyder det mange flere dårlige smerte dage. I første afslag der var en tlf. samtale sagde hun vi bare kunne flytte og at vores varmeregning samlet set var for høj(ca. 15.500,- pr. år for 87 kwm..) Vi vil ikke flytte, har boet her i 20 år.

Nogen der kan hjælpe? :?:
merete
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør sep 06, 2014 10:51 pm

Re: § 100?

Indlægaf gumle43 » tors apr 14, 2016 9:57 am

- det føles sommetider som om man kæmper en håbløs kamp og mere har brug for en advokat bare for at føle man har en fornuftig dialog med sagbehandleren- og ikke bare skal fjenes fra hendes/hans skrivebord.
gumle43
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn mar 27, 2016 2:39 pm


Tilbage til Netværk for sygemeldte

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron