Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Udbetaling Danmark nægter mig rest barsel.

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Udbetaling Danmark nægter mig rest barsel.

Indlægaf Zanya » søn aug 27, 2017 9:54 pm

Jeg står i den situation at jeg stoppede min barsel med min dengang 7 måneder gamle søn for at arbejde som privat børne passer gennem Københavns kommune. Dvs at jeg startede arbejde som privat børne passer og gik derfor ud fra at jeg ville have noget rest barsel tilbage som jeg kunne afholde senere hen. Som privat børne passer er jeg ansat af dagpleje kontoret i Københavns kommune. Jeg passer mine 2 egne børn som begge er under 3 år. Jeg får løn for det og har også en ansættelse kontrakt. Jeg har haft kontakt med udbetaling Danmark i mange måneder nu, og når jeg taler med nogle af dem siger de at jeg ikke kan afholde min barsel da det ikke er rigtig beskæftigelse jeg er i, da det er mine egne børn jeg passer. Andre gange har jeg talt med nogle herrer som ikke mener at det bør være et problem at afholde restbarsel da jeg jo opfylder kravet om beskæftigelse. For lidt over en måned siden da jeg talte med udbetaling Danmark sagde de at jeg havde 16 ugers rest barsel tilbage. Men da jeg ringede til dem forleden sagde de at jeg havde nul uger tilbage. Dette kunne de ikke forså og ville ringe tilbage til mig dagen efter, da de ville prøve at undersøge det. Dagen efter modtager jeg et brev fra dem digitalt, hvori de skriver at jeg ikke har ret til restorlov da jeg har valgt at afholde pasningsorlov hvor jeg bliver aflønnet af kommunen. ????. Meget uforstående. Især at hun vælger at kalde det pasnings orlov. Og rigtigt nok, når jeg logger ind på min barsel på Udbetaling Danmarks hjemmeside står der at jeg har nul barsel tilbage. ?????. Kan det virkelig lade sig gøre. Kan de gå ind og slette den barsel jeg havde tilbage fordi de synes det. Jeg opfylder da beskæftigelse kravet, gør jeg ik?? Jeg kan også vælge at passe andre børn hvis jeg ønsker dette da jeg jo er ansat som privat dagplejer.. hvad i alverden skal jeg gøre. De har taget min restbarsel fra mig og meningen var at jeg skalle afholde den om nogle måneder...
Hilsen Zanya, glæder mig til jeres svar.
Zanya
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn aug 27, 2017 9:38 pm

Re: Udbetaling Danmark nægter mig rest barsel.

Indlægaf Louise Schelde » ons aug 30, 2017 5:41 pm

Kære Zanya,

Jeg vil anbefale dig, at anmode Udbetaling Danmark om en skriftlig afgørelse vedlagt en klagevejledning. På den måde får du mulighed for at indgive en klage vedrørende restbarsel og muligheden for afholdelse heraf.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm

Re: Udbetaling Danmark nægter mig rest barsel.

Indlægaf Zanya » ons aug 30, 2017 8:24 pm

Mange tak for svar Louise.
Hilsen Zanya.
Zanya
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn aug 27, 2017 9:38 pm


Tilbage til Juridisk forum til dagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron