Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Fleksjob til førtidspension

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Fleksjob til førtidspension

Indlægaf K.Johansen » fre jan 26, 2018 5:15 pm

Fik i 2008 en hjerneblødning, og først efter et døgn på det lille hospital kom en overlæge på job og sendte mig afsted i en blinkende ambulance til operation på et stort sygehus. Efter et par måneder uden hukommelse og lidt over et år med hovedpine, træthed, (aftagende) talebesvær, begrænset koncentrationsevne samt sygedagpenge, blev jeg tilbudt førtidspension - men bad om og fik 1/3 fleksjob i min egen lille enkeltmandsbiks. Går i gang med manglende overblik over mig selv, og får hurtigt et stort epilepsianfald (bevidstløs, kramper, lilla i hovedet mm.). Så i gang med lidt skiftende medicin og job igen. Går nogenlunde indtil jeg efter et par år får ny epilepsilæge, som forøger medicinmængden indtil jeg reagerer negativt på medicinen. Et par år følger så med den ene medicin efter den anden jeg reagerer (hårdt) på, indtil lægen snakker om ingen medicin, hvis jeg reagerer negativt på den sidst tildelte. Jeg nedskriver så selv mængden af medicinen, og får selvfølgelig to af de kraftige epilepsianfald indenfor et halvt år. Klarer den så med den tildelte medicin, konen gennem tredive år flytter pga hovedpinen og trætheden, skilsmissen kommer aktuelt efter et par år og herefter kommer der igen to kraftige epilepsianfald indenfor et halvt år.
I dag er situationen; -blevet meget bevidst om, at jeg ikke skal stresse -meget følsom overfor for megen støj -fået mere træthed og hovedpine igen -og har mistet næsten alle kunder det sidste år pga manglende energi mm efter det sidste anfald.
Er i dag 61 år og vil nu faktisk meget gerne på førtidspension, da jeg simpelthen ikke orker stres mere - lyder tosset, men det er reelt.
Men aner intet om, hvad realiteten er omkring dette ønske i dag - har ikke haft nogen kontakt med det sociale system i snart ti år. Hvor lang tid kan sådan en proces tage - hvor mange teams skal jeg til "behandling" hos - hvad kan der ske økonomisk før, under og efter sådan en proces ... Jfr. debat mm efter den nye lovgivning i 2013, får man jo fornemmelsen af, at man ikke rigtigt kan være syg mere.
K.Johansen
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre jan 26, 2018 3:11 pm

Re: Fleksjob til førtidspension

Indlægaf K.Johansen » fre feb 09, 2018 9:14 am

Er spørgsmål stillet i det forkerte forum - eller .... Vil meget gerne have et svar, uanset om det ikke er muligt at svare præcist - men jeg ved ikke, hvor jeg befinder mig i den reelle og pragmatiske verden.

Mvh ;)
K.Johansen
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre jan 26, 2018 3:11 pm


Tilbage til Juridisk forum til førtidspension

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster