Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

påbegyndt nyt arbejde i opsigelsesperioden

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

påbegyndt nyt arbejde i opsigelsesperioden

Indlægaf franzi06 » ons apr 24, 2013 11:04 am

Hej : )

Jeg har mulighed for en prøveperiode m. lav løn i min opsigelsesperiode (4 mån.)

Blev fritstillet før påske og får nu løn til og med juli måned...I mellemtiden har jeg mulighed for en ansættelse/prøvetid i fire måneder (april,maj,juni,juli) hos en ikke konkurrerende virksomhed dog til en meget lav løn (5.000 i må. udbetalt som 2 x 10.000 i maj/juni).
Min fagforening siger at det kan gå ud over min dagpengesats, hvis jeg ikke kan blive hos det nye firma da de kigger på indtjening i de sidste tre mån. af min ledighedsperiode.... Hvad gør jeg ??? Er selfølgelig interesseret i højeste sats hvis jeg ikke har noget arbejde fra august..

Mvh.
Claus
franzi06
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons apr 24, 2013 10:53 am

Re: påbegyndt nyt arbejde i opsigelsesperioden

Indlægaf Louise Schelde » fre apr 26, 2013 11:30 am

Kære Claus,

Når du er fritstillet går jeg ud fra, at du modtager løn til og med juli 2013. Fritstillet betyder, at du frit kan se dig om efter andet arbejde, med forbehold for eventuelle klausuler, og arbejdsgiveren betaler dig løn i perioden, hvor du er fritstillet.

Såfremt du skal anmode om dagpenge i august 2013, fordi der ikke foreligger en konkret jobmulighed, vil din dagpengesats blive beregnet i henhold til bekendtgørelse af lov om arbejdsløshedsforsikring kapitel 9. Der vil i den forbindelse blive udarbejdet en beregning ud fra dine hidtidige arbejdsindtægter. Det vil sige at din samlede lønindkomst skal ligge til grund for din dagpengesats jf. den nævnte bekendtgørelse §§ 47-48.

Jeg håber det var svar nok. Ellers siger du selvfølgelig til.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til dagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron