Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Ydelse med tilbagevirkende kraft

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Ydelse med tilbagevirkende kraft

Indlægaf JytteK » søn maj 10, 2020 10:12 am

Hej
Jeg har i 7 måneder været Selvforsørgende, (er ikke berettiget til kontankthjælp) mens jeg har fået behandlet en sag i Ankestyrelsen. Jeg var tidligere i et jobafklaringsforkøb på ressourceydelse. Jeg har nu fået medhold af Ankestyrelsen, og i deres afgørelse skriver de:

Østre Landsret har i dom af den 4. maj 2018 fastslået, at der efter syge- dagpengelovens § 7 om uarbejdsdygtighed ikke er grundlag for at træffe afgørelse med tilbagevirkende kraft. Vurderingen af uarbejdsdygtighed efter reglerne om jobafklaringsforløb følger reglerne om uarbejdsdygtig- hed i sygedagpengeloven. Der kan derfor ikke træffes afgørelse om op- hør af jobafklaringsforløbet med tilbagevirkende kraft efter sygedagpen- gelovens § 7. Dette gælder, uanset om det på et tidligere tidspunkt er dokumenteret, at borger ikke længere er uarbejdsdygtig på grund af sygdom. Vi henviser til principmeddelelse 40-18.

Betyder det, at jeg har ret til ydelse med tilbagevirkende kraft i de 7 måneder, som jeg har været uden forsørgelse? eller hvordan skal det forståes?

På forhånd tak for hjælpen
JytteK
JytteK
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn maj 10, 2020 10:04 am

Re: Ydelse med tilbagevirkende kraft

Indlægaf JytteK » fre maj 15, 2020 5:35 pm

UPDATE
Jeg HAR ret til ydelse med tilbagevirkende kraft, og der var ingen problemer med kommunen. De har betalt :lol:

Hilsen
JytteK
JytteK
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn maj 10, 2020 10:04 am

Re: Ydelse med tilbagevirkende kraft

Indlægaf Rikke - frivillig » man jun 01, 2020 8:16 pm

Kære JytteK.

Dejligt, at du er blevet afklaret og nu kan få med tilbagevirkende kraft - al mulig held og lykke fremover.

Bedste hilsner
Rikke - frivillig hos Sociale Rettigheder
Rikke - frivillig
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: man nov 25, 2019 2:13 pm


Tilbage til Juridisk forum til kontanthjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster