Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Ny bog om sociale rettigheder

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Ny bog om sociale rettigheder

Indlægaf Louise Schelde » lør okt 22, 2011 9:42 pm

"Kender du dine sociale rettigheder"

Jeg skal nu til at sammensætte en ny bog omhandlende sociale rettigheder. I samme forbindelse skal jeg bruge 10 interviewpersoner, som har lyst til at dele deres historie. I et interview, vil jeg stille forskellige spørgsmål ud fra gældende lovgivning og metoder som kan anvendes på beskæftigelsesområdet og i det sociale felt. Jeg ønsker at belyse, hvordan samarbejdet mellem borger og system fungerer, og hvilke resultater der foreligger heraf i helt konkrete sager. Bogen tager udgangspunkt i de kampe og udfordringer mange mennesker står overfor, når de modtager offentlig forsørgelse. Det kan eksempelvis være kampe vedrørende afklaring til et fleksjob, bevilling af sygedagpenge, afklaring til førtidspension eller muligheder i forbindelse med kontanthjælpsudbetaling. Listen er ikke udtømmende og udfordringerne kan derfor variere og have forskellig karakter.

Såfremt du, eller eventuelt en du kender, har kæmpet en personlig kamp mod systemet, og ønsker at deltage i et interview til min nye bog, hører jeg meget gerne fra dig.

Formålet med bogen er at sætte fokus på de muligheder og rettigheder vi alle har i sammenhæng med udbetaling af offentlig forsørgelse.

Hvis du er interesseret i at deltage, hører jeg gerne fra dig på min mail lsf@scheldefrederiksenconsult.dk

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm

Tilbage til Juridisk forum til dagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster