Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

§34

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

§34

Indlægaf fidusen999 » tors maj 07, 2015 12:03 pm

Hej jeg har et problem med min kommune vedrørende §34 særlig støtte ved høje boligudgifter.
Jeg får på nuværende tidspunkt denne særlige støtte, og har modtaget den siden oktober sidste år, hvor kommunen gennemgik min økonomi, i forhold til en anden sag og konstaterede at jeg opfylde betingelserne for denne form for støtte. Jeg har dog været berettiget siden maj 2014, og henvendte mig til kommunen vedrørende dette, jeg fik den melding at jeg var blevet informeret om §34, dette mener jeg ikke passer, jeg har på intet tidspunkt fået information om dette. På spørgsmålet om hvorfor de så fra oktober 14 så vælger at udbetale §34, får jeg begrundelsen, at der er tale om en ekstra service fra deres side, når jeg nu ikke selv har ansøgt om det. Hvor står jeg i denne sag, jeg har mere end svært bevise at jeg ikke er blevet forlagt mulighederne for at søge om §24 støtte, og de har endvidere noteret i min sag, at jeg er blevet adviseret om muligheden.

Venligst fidusen999


Der er fundet oplysninger vedr, dette, indlæg må gerne slettes.
fidusen999
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors maj 07, 2015 11:55 am

Re: §34

Indlægaf Louise Schelde » ons maj 20, 2015 12:27 pm

Kære fidussen999,

Kommunen er underlagt en vejledningsforpligtelse i henhold til forvaltningslovens § 7. Såfremt denne ikke er overholdt i forbindelse med en konkret henvendelse til kommunen, kan du påpege dette i en klage overfor den konkrete afdeling eller i forbindelse med en konkret afgørelse.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til dagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron