Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

har ansøgt førtidspension på forliggende grundlag

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

har ansøgt førtidspension på forliggende grundlag

Indlægaf holker40 » ons jun 21, 2017 8:37 am

har mange smerter i ryggen,,, den er færdig siger sygehuset og det er for farligt at operere min ryg

samt gigt i min knæ og finger og sukkersyge og depression hukommelse tab har arbejde som autolaker i 85 de farlige dage uden maske det kunne man ikke få

samt 25 år med maskindarbejder og smed grov smed så mange tunge løft

hej jeg har søgt førtidspension på foreliggeende grundlag og vært til min Sagsbehandler og udfyldt 18 sider med spørgsmål for godt 3 uger siden.

Nu har jeg fået brev hvor der stå påbegyndelse førtidspensionsag.

De forventer afgørelse om 3 måneder

inden de træffer afgørelse har jeg mulighed for et møde hvor jeg udtaler mig til formanden og næstformanden eller bliver afgørelsen truffet på foreliggende oplysninger

mit spørgsmål er hvad siger man på møde jeg har ikke noget nyt
Med Venlig Hilsen Steen
holker40
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons jun 21, 2017 8:22 am

Re: har ansøgt førtidspension på forliggende grundlag

Indlægaf Louise Schelde » tirs jun 27, 2017 7:04 pm

Kære Steen,

I forbindelse med en sag om førtidspension, skal du have mulighen for at foretræde for de personer, der skal træffe afgørelse i din sag. Det er et tilbud jf. pensionslovens § 20, stk. 3 og dermed ikke en pligt.

Du kan vælge at fremlægge punkter fra din sag eller fx fremhæve baggrunden for, at du finder betingelserne for førtidspension opfyldt. Dette blot som et supplement til den skriftlige dokumentation.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen

§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.
Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm

Re: har ansøgt førtidspension på forliggende grundlag

Indlægaf JohnS » fre mar 23, 2018 12:56 pm

Er der mulighed for at anke et afslag efter ansøgning om førtidspension på foreliggende grundlag?

mvh JohnS
JohnS
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre jun 30, 2017 11:01 am


Tilbage til Juridisk forum til førtidspension

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron