Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

paragraf 34

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

paragraf 34

Indlægaf LRH » fre apr 13, 2018 4:15 pm

Hej,

Jeg i den situation, at jeg er sygemeldt med stress (højst sandsynling PTSD). Kommunen vil nu sætte mig i et ressourceforløb, og i den forbindelse, vil jeg høre, hvordan det foregår mht. paragraf 34? Jeg er enlig med en datter på snart 7 år.
Til et møde blev jeg oplyst om, at jeg skal tilbagebetale pengene ved paragraf 34.
Er det korrekt?
Min datter er iøvrigt udredt særlig sensitiv, og går derfor på en skole, der er særlig velegnet til hende. Er der mulighed for at søge økonomisk støtte i kommunen ift dette, da det vil være katastrofalt, hvis hun er nødsaget at forlade denne skole pga økonomi.

Mvh
LRH
LRH
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre apr 13, 2018 4:07 pm

Re: paragraf 34

Indlægaf Louise Schelde » tirs apr 24, 2018 9:19 pm

Kære LHR,

Jeg vil anbefale dig at anmode kommunen om en konkret skriftlig afgørelse med beregning af § 34 støtte. Flere målgrupper kan modtage § 34 støtte, herunder også personer i ressourceforløb og jobafklaringsforløb. En beregning og afgørelse vil derfor kunne belyse dit spørgsmål yderligere.

Vedrørende hjælpemidler eller bevilling af merudgifter til børn og unge, vil jeg anbefale dig at kontakte socialforvaltningen i din bopælskommune.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster