Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Ressource forløb

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Ressource forløb

Indlægaf fatboy » lør apr 14, 2018 10:01 am

Hej Louise Schelde

Har skrevet til dig før, og også på bloggen , men du har nok lynene travlt, jeg ville gerne hvis du kunne hjælpe mig med et spørgsmål
Min historie er efter sygemelding , kom jeg på ressourceforløb, og har været det i ca. 1,5 år, i denne tid fik jeg en gastric bypass, og tabte mig en del
Man troede at det ville hjælpe på mine rygproblemer, men det gjrode det ikke andet end lidt, jeg har slidgigt i nedre og øvre del i ryg, med modic forandringer
Og scoliose , og et stort hæmangiom i lænd, 3*2,3 cm, osv.

Har deltaget i et kursus hos Marselisborg, men var syg en stor tid af dette, så det blev til 6 dage, her skrev de en progresions rapport der siger at jeg, kan gøre brug af de muligheder
Som der ville være i A-kasse regi ved ledighed herunder 4 ugers kurser . osv.
Jeg har tidligere været selvstændig i 21 år med ejendoms`service men måtte så lukke i marts 2016, ved sidste møde med kommunen sagde sagsbehandleren
Så at jeg skulle kontakte min fagforening for at stille mig til rådighed for ikke rygbelastende Erhverv, ?
Kan jeg det ? så vidt jeg er informeret kan man ikke modtage dagpenge når man ikke er fuldt arbejdsdygtig,/Rask.
Og har jeg ikke ret til ressourceforløbsydelse, ?

Kommunen vurderer at jeg kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet i ikke rygbelastende arbejdsfunktioner. §56. personlig assistance, arbejdsredskaber.

Jeg så blevet tilbudt det de kalder :Overdragelsessamtale.?

Er noget forvirret, håbe du vil svare mig . på forhånd tak.
Mvh. Madsen
fatboy
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør apr 07, 2018 9:05 am

Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron