Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Udb. 6. ferieuge + overarbejde ved start ressorceforløbsyd.

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Udb. 6. ferieuge + overarbejde ved start ressorceforløbsyd.

Indlægaf Angeleye » søn apr 29, 2018 11:26 am

Jeg har et par spørgsmål.
Jeg håber, du kan være behjælpelig.
Jeg har været sygemeldt længe og overgik i nytåret fra sygedagpenge til jobafklaringsforløb. Jeg var dog stadig ansat, men er fratrådt ved udgangen af marts, hvor jeg også fik min sidste løn udbetalt.
Nu kan jeg så se min arbejdsgiver udbetaler min 6. ferieuge og min afspadsering nu her.
Jeg er blevet oplyst af kommunen at ALT evt indtægt skal trækkes fra, men ifølge ankestyrelsen skal indkomst der ligger tilbage fra før jobafklaring ikke trækkes fra (pr 1./1. 2016).

Aktivlovens paragraf 69j stk 5, siger understreger dette:
"Har modtageren af ressourceforløbsydelsen indtægter, trækkes disse fra i ydelsen, jf. dog stk. 7-12. Indtægter, der udbetales for en periode, der ligger, før modtageren af ressourceforløbsydelse er begyndt i et jobafklaringsforløb, medfører ikke fradrag i ressourceforløbsydelsen. Tilsvarende gælder for udbetaling af indtægter for en periode, der ligger efter tidspunktet for ophør i et jobafklaringsforløb."

Når jeg nu nærlæser, kan jeg se at den 6. ferieuge sidestilles med løn og ikke ferie og skal derfor trækkes fra efter lønfradragsreglen. Det samme med flekstimer.

Så nu bliver jeg helt i tvivl.
Skal 6. ferieuge og overarbejde trækkes fra min første udbetaling af ressourceforløbsydelse nu her og i så fald hvordan?
Angeleye
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn apr 29, 2018 11:12 am

Re: Udb. 6. ferieuge + overarbejde ved start ressorceforløbs

Indlægaf Louise Schelde » man maj 21, 2018 7:01 am

Kære Angeleye,

Har du modtaget en skriftlig afgørelse med en klagevejledning? Såfremt du endnu ikke har modtaget en forvaltningsretlig afgørelse med begrundelse og vedlagt en klagevejledning, vil jeg anbefale dig at anmode kommunen herom.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde
 
Indlæg: 2087
Tilmeldt: ons jun 15, 2011 5:24 pm


Tilbage til Juridisk forum til sygedagpenge

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster