Side 1 af 1

Mistede dagpenge med for sent angivelse

Indlæg: fre sep 22, 2017 4:10 pm
af Sim
Jeg udfyldte og indsendte dagpengekort for august i starten af september få dage før et møde i jobcentret hvor Akassen var med. Medarbejderen fra Akassen insisterede på at jeg snart havde opbrugt min dagpengeperiode og ikke havde noget supplerende tilbage. Jeg fortalt at det var helt forkert for jeg var blevet indplaceret igen i november. Hun fortalt at jeg skulle ringe til Akassen da jeg kom hjem men jeg mente hun selv skulle ringe så vi kunne få det på plads og blev bakket ip af JC konsulenten. Hun ringede og undskyldt for at hun havde taget fejl og jeg havde ret. Næste dag modtog jeg en email fra Akassen som jeg ikke fik læst men hvor der stod at jeg ikke havde indsendt dagpengekort for juli og at jeg ikke kunne gør det på nettet men skulle komme forbi Akassen og udfylder det der. et par dage senere var det for sent og jeg har først nu blevet ringet op og fortalt om det. Det var fordi de havde brug for at vide hvad jeg havde lavet i jui måned inden de kunne udbetale dagpenge for august. De forklarede at de havde forsøgt at kontakte mig om juli måneds dagpengekort med email. sms og med at ringe, men uden held. Det er kun emailen jeg kan finde.

Jeg mener at jeg udfyldte kortet for juli men det kan være at nettet gik ned og den blev alligevel ikke afsendt. Det er sikkert dog at da jeg udfyldte dagpengekortet for august at jeg ikke kunne se at der manglede for juli og at det var muligt at udfylde for juli.

Jeg forstår at under de nye regler kan der ikke udbetales dagpenge hvis der er gået mere end en måned og 10 dage inden dagpengekortet er indsendt men kan jeg gøre Akassen ansvarlig for mit tab? Burde Akassens sagsbehandler til mødet i jobcentret ikke have haft styr på min sag og fortalt mig der at jeg ikke havde indsendt dagpengekortet for juli?