Hej
Jeg er løbet ind i et for mig stort problem :/
Undskyld hvis forhistorien bliver lidt lang, men tror det er nødvendigt for at få det fulde billede med.
Jeg har siden 2009 været syg med angst og social fobi, og den første del af min sygeperiode fik jeg sygedagpenge, og i den periode gik jeg til samtaler hos kommunen, blev kastet frem og tilbage, til adskillige "kontaktpersoner" og snakkede også med psykiater osv. derude også. Den samlede vurdering fra psykiateren var så at jeg kunne blive rask indenfor to år med den rette behandling. Det var kravet for at kunne beholde mine sygdagpenge ihvertfald på det tidspunkt. Men meget belejligt (for kommunen) valgte de så ikke at vurdere det samme som psykiateren (som de selv havde kontaktet, og jeg var også til samtale med ham ude på kommunen) sådan at de kunne tvinge mig over på en kontanthjælp. Jeg havde ikke mere energi til at kæmpe med dem, så jeg gav bare op. Dvs. de flyttede mig over på en kontanthjælp fordi de vurderede at jeg var for syg til at gå på sygedagpenge.
Nå efter kort tid begyndte standardbrevene så at vælte ind af døren om "hvordan det gik med jobsøgningen osv. og hvis jeg ikke mødte til dit og dat, ville det blive trukket i min kontanthjælp. Da jeg fik det dårligere og dårligere for hver gang jeg skulle snakke med dem, eller møde op til det ene eller andet, begyndte jeg at søge på nettet hvilke muligheder jeg havde, for at komme ud af dette for mig skrækkelige system.
Tilfældigvis kom der så en eller anden skrivelse fra banken om en police fra PFA Pension. Det vidste sig så at jeg havde en tab af arbejdsevne forsikring igennem min kapitalpension.
Det korte eller lange er så at jeg nu får udbetalt 8.021kr pr. md. fra PFA. Det viser sig så at de udbetalinger har overlappet kontanthjælpen i tre md. fra Oktober 2014 til og med December 2014.
Nu kommer de så her næsten tre år efter, og kræver ca. 32.000kr tilbage for de tre md. og da jeg lever for 1.800kr om md. til ALT, har jeg selvfølgelig ikke en krone at tilbagebetale med.
Jeg har faste udgifter for 8.100kr om md. og altså 8.016kr udbetalt fra PFA hver md., så låner 2.000kr af min Far hver måned for at få råd til mad osv.
Kan det virkelig være rigtigt/lovligt at de kan komme så lang tid efter, fordi de som de sagde "skal have ryddet op i de gamle papirer"!?
Jeg er rystet over at sådan noget kan komme efter så lang tid, som om det bare er "ingenting" for dem
Mvh
LC78