Hej jeg er på uddannelses hjælp da jeg er under 30 og ikke har færdiggjord min uddannelse endnu.
Jeg er på barsel og har været det hele denne måned. Min termin er sat til den 09/11-2017.
I dag er jeg blevet indkaldt til jobsamtale på kommunen den 30/10 altså 9 dage før min termins-dato.
Jeg har før barslen været sygemeldt pga. bæggen bunds-løsning og gener i denne forbindelse
Hvis jeg ikke møder op til jobsamtalen som skal få mig i aktivering hurtigst muligt så tilbageholder de min uddannelses hjælp.
Her kommer spørgsmålene.
- Må de gerne indkalde mig til jobsamtale med henblik på at få mig i aktivering hurtigst muligt under min barsel.
- Må de gerne tilbage min ydelse hvis jeg ikke er i stand til at påtage mig et arbejde under min barsel.
- Hvor går grænsen for hvornår de ikke længer må indkalde mig til samtaler med henblik på arbejde så længe jeg er på barsel.
- Har du / i evt nogle pargraffer til at bakke dette op.
Inden jeg kom hertil har jeg prøvet at læse reglerne igennem på retsinformation.dk samt læse på google, mendette gjorde mig kun mere forviret, så jeg håber at du / I kan kaste lidt lys over min situation.